Am gasit un link foarte interesant sper sa va placa DESENATORII

6/12/07

Cine mai poate tine pasul cu Google?



Lupta marilor furnizori de servicii online seamana foarte mult cu o cursa de atletism in care primul alergator impune ritmul iar ceilalti incearca din rasputeri sa tina pasul. Pe Internet Google a intrat primul pe turnanta si alearga ca si cum cursa abia ar fi inceput. La mare distanta de el vine Yahoo care, desi mult mai obosit si uzat de timp, incearca din rasputeri sa-l prinda, mai mult din ambitie decat ca urmare a unei strategii coerente. Nu cu mult in spatele lui Yahoo alearga Microsoft. Gigantul din Redmond pare ca are resurse sa realizeze o depasire si sa treca pe locul doi, insa nu este suficient de concentrat la cursa. Gandul ii zboara in alta parte, la un sistem de operare in fasa, pe care trebuie sa-l apere de criticile de multe ori nejustificate la care este supus. Ceilalti alergatori sunt ca si iesiti din cursa, fiind cu cateva lungimi de pista in urma celor trei.

Din tot ce inseama IT, Internetul este la ora actuala cel mai dinamic segment si va fi mult mai activ pe viitor. Si asta pentru ca, cel putin peste ocean, veniturile din activitatile si serviciile desfasurate pe Internet le depasesc pe cele din software sau hardware. Chiar daca Romania se afla inca la ani lumina distanta de acest fenomen, nu putem sa nu remarcam si sa comentam de la distanta razboiul care se poarta intre marile companii care ofera servcii online.

La ora aceasta, Google este indiscutabil Numarul 1. Este cel mai puternic brand. Nu doar de pe Internet, nu doar din IT, ci din orice domeniu, la nivel mondial. Valoarea brandului Google tradusa in bani se situeaza in jurul a 66.4 miliarde de dolari, cu o crestere de 77% fata de anul trecut! Este vorba de valoarea efectiva a numelui Google, nu suma tuturor serviiciilor, actiunilor si bunurilor aflate in proprietatea acestuia. Microsoft vine pe locul 3, dupa General Electric, avand o valoare a brandului de 54.9 miliarde, cu 11% in scadere fata de anul trecut. Yahoo se regaseste abia pe locul 42 cu 13.2 miliarde dolari, 6 procente mai putin decat anul 2006. Aceasta crestere ca brand a lui Google este reflectata extrem de clar in situatia de pe Internet. Aproape zilnic aflam ca Google a mai lansat un serviciu, o facilitate sau lucreaza la un proiect interesant. Recent Google a castigat o noua batalie cu Microsoft prin achizitionarea serviciului DoubleClick, unul dintre cei mai importanti furnizorii de servicii de reclama si promovarea online. Atat Google, cat si Microsoft au licitat pentru achizitionarea DoubleClick. Insa cei care detin DoubleClick s-au inteles cu Google chiar daca se pare ca oferta primita de la Microsoft a fi fost mai buna. Imediat dupa ce Google a cumparat DoubleClick pentru 3.1 miliarde dolari Microsoft a cerut impiedicarea acestei tranzactii sustinand ca datorita acestei mutari Google se va afla intr-o pozitie dominanta pe piata reclamelor online. Ironic, tinand cont ca acuzatia vine din partea companiei al carei sistem de operare detine peste 90 de procente din piata.

Este greu de spus cum s-a putut dezvolta Google atat de mult intr-o perioada atat de scurta. Probabil ca Bill Gates avea dreptate cand spunea ca "Google se afla in prezent in luna de miere", perioada prin care trec companiile importante la un momentat, cu timpul venind insa si vremuri mai mai putin bune. Nu trebuie insa subestimata simpatia de care Google se bucura din partea utilizatorilor. In cele din urma acestia sunt cel mai bun barometru al succesului sau esecului unei companii. La ora aceasta tot ce scoate Google pe piata este primit cu entuziasm de cea mai mare parte a utilizatorilor. Noile servicii lansate de Google nu au nevoie de promovare speciala, acestea devenind cunoscute printr-un asa-numit Viral Marketing benevol. Utilizatorii sunt cei care imprastie vestea unui nou serviciu Google prin intermediul site-urilor sociale gen Digg.

Nu vad nicio companie la ora actuala capabila sa se lupte de la egal la egal cu Google. Nici Microsoft, nici Yahoo si nicio alta companie nu are puterea de a-i tine piept lui Google. Chiar daca alt competititor scoate pe piata un serviciu mai bun decat unul dezvoltat Google are sanse mici sa se impuna. Puterea brandului si imaginea foarte buna pe care Google o are la ora actuala reusesc sa impuna in fata concurentei chiar si serviciile mai putin reusite. Pentru simplul motiv ca este vorba de Google.

Urmarind cu atentie in utlimii ani evolutia si politicile Google si ale principalilor sai competitori am observat un aspect esential care cred ca a facut diferenta intre acesta si concurenta. Google nu s-a departat de utilizatori. A ascultat (aproape) intodeauna feedback-ul si sugestiile acestora si a operat modificarile sau imbunatirile cerute. A castigat foarte multi bani facand pe plac utilizatorilor, nu ignorand dorintele acestora. Exemplul reclamelor din serviciile de e-mail este cel mai elocvent in acest sens. Daca Yahoo si Microsoft nu vor sub nicio forma sa renunte la agasantele bannere din Yahoo Mail, respectiv Windows Live Mail, Google a ales mult mai inspirata reclama in format text, mult mai putin deranjata pentru utilizator. Spre deosebire de Yahoo si Microsoft, Google isi pune in aplicare strategiile tinand cont in mare parte si de ceea ce vrea utilizatorul, obtinand venituri imense cu ajutorul utilizatorului si profitand chiar de pasiunea acestuia dar fara a-i ignora dorintele.

Liviu Mihai
liviu.mihai@xpc.ro

Tastatura jucausa de la Genius

Din data de June 12, 2007
In categoria Altele, Console si jocuri, Gadget | Spune-ti parerea

Noua tastatura Genius destinata jucatorilor a primit denumire nu prea originala Skywalker. Pe langa tastele QWERTY, Skywalker are si 26 butoane programabile, setarile carora se pot salva in 10 profile. Profilele sunt stocate in memoria interna de 64 kb a tastaturii.

Genius Skywalker - May the Force be with you!

Tastatura (rezistenta la picaturi) mai are in dotare si intrare si iesire audio. Despre aparitia din Romania si pret inca nu se stie nici o informatie.
Yahoo lanseza un patch critic de securitate pentru IM

Yahoo a lansat un patch critic de securitate pentru Messenger, pentru exploatari zero-day care profita de vulnerabilitati ale controlorilor Webcam ActiveX.


Exploatarile pentru instant messenger au aparut joi, la mai putin de 24 de ore dupa ce eEye Digital Security a raportat pentru prima data vulnerabilitatile.
Computerele utilizatorilor messenger-ului sunt in pericol de a se infecta daca viziteaza web site-uri malitioase sau alte coduri HTML malitioase. Atacatorii ar putea apoi exploata vulnerabilitatile din Yahoo Webcam ActiveX control, un pachet softwrae care este descarcat impreuna cu Messenger-ul.


eEye Digital Security a descoperit vulnerabilitatea si a raportat-o companiei Yahoo la inceputul saptamanii trecute. eEye a inclus problema in cea mai ridicata categorie de risc in clasificarea sa; la fel a inclus-o si compania de securitate Secunia.
Yahoo avertizeaza toti utilizatorii de versiuni de Messenger obtinute inainte de vineri sa descarce update-ul.

Sursa: www.news.com

Iesirea in spatiu a astronautilor de pe Atlantis, un succes

Iesirea in spatiu a astronautilor de pe Atlantis, un succes

Doi astronauti de pe naveta americana Atlantis si-au incheiat luni seara cu succes prima iesire in spatiu prevazuta in timpul acestei misiuni pentru a continua construirea Statiei Spatiale Internationale (ISS), a transmis postul de televiziune al NASA.


Un reprezentant al programului, John Shannon, a anuntat prelungirea cu doua zile a misiunii, dar si o a patra iesire in spatiu pentru a repara un scut izolator.


Iesirea in spatiu de luni seara s-a incheiat marti, la orele 1:17GMT si a durat 6:15 ore. Operatiunea a debutat cu o intarziere de 60 de minute fata de ora stabilita. Cei doi astronauti, Jim Reilly, veteran al misiunilor orbitale, si 'debutantul' John Olivas au efectuat bransamente electrice si de aer climatizat intre statia spatiala si noul tronson de 14 metri lungime si cu o masa de 16,1 tone, numit S3/S4, adus din naveta. S3/S4 a fost fixat pe ISS in cursul diminetii cu un brat robotizat al statiei.

Sursa: Mediafax